Het is bekend dat veel Viaplay-klanten het abonnement enkel voor Formule 1 hebben. De meeste abonnees die over gingen van Ziggo naar Viaplay hebben gebruik gemaakt van een speciale actie. Vorig jaar bood Viaplay een speciale deal aan waarbij klanten 13 maanden toegang konden krijgen voor €99,-. Die klanten zijn nu van hun laatste maand bestolen door Viaplay
Viaplay Actie
Deze van 13 maanden toegang voor €99,- liep af eind februari, enkele weken voor de start van het nieuwe F1-seizoen op 20 maart. Klanten met een aflopend jaarabonnement die gebruik hebben gemaakt van de deal hebben echter nu al geen toegang meer tot Viaplay. Ze hebben dus de laatste maand van de mensen gestolen.
Viaplay’s timing is opvallend omdat het nieuwe F1-seizoen dit weekend begint. Hierdoor kunnen klanten die nog steeds recht hadden op toegang plotseling niet meer kijken. Dit kan ertoe leiden dat ze gedwongen worden om opnieuw een abonnement af te sluiten bij Viaplay, of om over te stappen naar concurrent F1 TV Pro.
Fout
Er kan ook sprake zijn van een technische fout waarbij alle accounts die gebruik maken van de jaardeal gemarkeerd worden alsof ze het abonnement hebben afgesloten op 1 februari, waardoor de 13 maanden nu voorbij zijn. In ieder geval lijkt Viaplay haar klanten toegang te ontzeggen waar ze recht op hebben.
Toen Viaplay betrapt werd, hebben ze een compensatie regeling opgesteld. Als je de dupe bent van deze vreemde praktijken dan kom je in aanmerking voor een compensatie van €10,- vanuit Viaplay. Je moet hier wel zelf voor bellen want ze gaan geen contact opnemen met de (vele) geduppeerden.
Kom jij in aanmerking? Bel ze op en hou dan effe stevig vol. Viaplay liegt en bedriegt eerst de boel aan elkaar door te zeggen dat je met de actie maar recht had op 12 maanden. Wanneer je zegt dat ze zelf geadverteerd hebben met 13 maanden, krijg je jouw compensatie. Laat je niet bestelen!
Bron: XGN