Steeds meer mensen gaan met hun elektrische auto op wintersport en dat lijkt voor wat problemen te zorgen. Het gebrek aan sneeuw is niet meer de enige reden voor hoofdpijn wanneer je met de elektrische auto op wintersport gaat
Beperkt bereik
Eigenlijk is er maar 1 route naar de bergen. Dat wil zeggen dat iedereen over dezelfde route rijdt. Met een ‘normale’ auto is dat geen probleem want je tankt en rijdt door. Ook als je even wilt stoppen, tank je en zet je de auto aan de kant voor de volgende.
Met elektrische auto’s gaat dat allemaal wat minder makkelijk. Deze moeten namelijk een x aantal tijd aan de paal hangen om weer te kunnen rijden. Ook is het zo dat het kilometerbereik veel kleiner is én dat de accu’s met het koude weer nog harder leeg lopen. Waar je met een ‘normale’ auto eigenlijk maar 1 keer hoeft te tanken op weg naar de bergen, moet dat met een elektrische auto wel vaker!
Lange wachttijden
Doordat er per tankstation maar een beperkt aantal oplaadpalen beschikbaar zijn, waar ook nog eens iedereen een tijdje aan moet staan, ontstonden er lange files bij de tankstations. Dat zorgde voor extreem veel irritatie en vertragingen bij de bestuurders en passagiers van de elektrische auto’s.
Die lange wachttijden zijn goede reden om de elektrische auto te laten staan als je op wintersport gaat. Als vervanger zou je met de bus kunnen óf is het misschien handiger om even de auto van de buurman te lenen. Merel zette haar avonturen op beeld.
@merelvanson2 Kleine tip ga er niet mee op wintersport #langwachten #fu