Je hebt ongetwijfeld meegekregen dat er een onderzeeër verdwenen is afgelopen week. De onderzeeër heette de Titan en was van het bedrijf Oceangate. De hele wereld was dagenlang in de ban van de zoektocht naar de duikboot en daar maakt Netflix nu gebruik van.
Hetzelfde lot
Toen er na een grootschalige zoektocht brokstukken van de Titan werden gevonden, was de conclusie makkelijk te maken. De duikboot en de passagiers hebben hetzelfde lot moeten ondergaan als de meerderheid van de opvarende van de échte Titanic. De brokstukken werden op een paar honderd meter van het stokoude cruiseschip gevonden.
Hoe groot het drama ook is, heeft het heel veel interesse in de Titanic opgewekt. Het bekende nummer kreeg ineens een recordaantal streams de afgelopen dagen en ook de film werd ontzettend veel opgezocht. Netflix heeft dit blijkbaar als een unieke kans gezien en gaat nu de film weer toevoegen vanaf 1 juli. Het misselijke eraan, is dat ze daar nu ook reclame voor aan het maken zijn. Het voelt een beetje als het spreekwoord; ‘De één zijn dood is de ander zijn brood’.