Vorig jaar maakte Meta, het moederbedrijf van Facebook, bekend dat het samen gaat werken met brillenmerk Ray-Ban. De samenwerking staat in het teken van het ontwerpen en produceren van slimme brillen. Deze bril, genaamd Ray-Ban Stories, was alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar, maar daar is nu verandering in gekomen.
Ray-Ban Stories
De populariteit van Ray-Ban Stories in de VS zorgt ervoor dat het bedrijf het nu aandurft om de grens over te gaan met deze slimme bril. Ray-Ban heeft aangekondigd dat de bril binnenkort ook in landen binnen Europa te verkrijgen zal zijn. In België, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje is het vanaf nu mogelijk om de slimme bril online te kopen.
De bril is ontworpen om de gebruiker te helpen bij het vastleggen van de wereld om je heen, maar daar niet telkens je smartphone voor nodig hoeft te hebben. Zo blijf je aanwezig in het hier en nu, maar kun je wel makkelijk foto’s maken, video’s opnemen, bellen en gebeld worden. Dit gaat allemaal handsfree door middel van spraakopdrachten.
#videonieuws: de camerabril Ray-ban Stories kan binnenkort tot 60 seconden video opnemen in behoorlijke en stabiele kwaliteit. Bekijk de introclip voor de specs en de videokwaliteit: https://t.co/9lJ7dNQM7G via @YouTube #raybanstories pic.twitter.com/88tvUCPQ93
— Chris van Vleuten – Video & Trend Specialist (@chrisvanvleuten) March 17, 2022
Handsfree video’s maken met Ray-Ban Stories
Ray-Ban Stories is een mooi stukje technologie. Het bevat dubbele geïntegreerde 5MP-camera’s en een audioarray met maar liefst 3 microfoons. Op deze manier kun je de bril bedienen met je stem en handsfree handelingen verrichten waar je normaal je smartphone voor vast moet houden. Meta zegt dat met een aanpassing in de Facebook-view 60 seconden aan beeldmateriaal kan worden gefilmd.
Dankzij deze bril kunnen bijvoorbeeld festivalbezoekers makkelijker filmen. Ook als je aan het autorijden, parachutespringen, of andere handelingen aan het verrichten bent waarbij je smartphone liever in je zak hebt, is de bril handig.
Diverse kleuren en verschillende talen
Na het uitrollen van de bril in Europa zal de bril in diverse kleuren verkrijgbaar zijn. Round Shiny Black met grijze en bruine overgangen en Wayfarer Matte of Shiny Black met grijze en bruine overgangen. Ray-ban zegt dat er in totaal 28 kleurencombinaties mogelijk zullen zijn.
De bril zal ook na de updates met betrekking tot spraakopdrachten meer talen verstaan. Nu is dat alleen nog Engels, maar nu de bril ook in de bovengenoemde Europese landen te verkrijgen is zal dat ook in het Italiaans en in het Frans kunnen. We houden de ontwikkelingen in de gaten.
With #RayBanStories, the party’s never over.
Now available in new countries. Featuring longer videos and voice assistant in more languages. With new color options and Transitions® lenses. pic.twitter.com/DfZtqS9tY3
— Ray-Ban (@ray_ban) March 19, 2022